johnenankienaarsantiago.reismee.nl

Van Cacheiras naar Noia

We hebben vannacht maar eens flink lang geslapen, om de spieren even lekker rust te gunnen. Ik heb weer heel wat afgefietst vannacht en het was in die grote kamer een hele zoektocht om ‘s nachts in het donker, en zo slaapdronken de wc te vinden. John voelde zich vanochtend best al goed, maar ik was nog heel erg moe en had behoorlijke hoofdpijn. M’n knie was ook pijnlijk; maar daar heeft mijn persoonlijke masseur al het mogelijke aan gedaan. We hebben eest maar eens in het hotel ontbeten; daar knapte ik al lekker van op.

Om 10.35 uur zaten we op de fiets. Op een stukje klimmen na, hadden we bijna 7 km afdaling: lekker! Het weer was prachtig: lekker zonnig en een goedetemperatuur. Het jackje kon daarom al snel uit. En we fietsten in een mooie omgeving! Eerst wel een heel stuk langs een drukke weg, maar daarna veel rustiger. In Padrón hebben we koffie gedronken, met een halve bocadilla. Vanouds trekken pelgrims naar Padrón, omdat volgens overlevering het lichaam van St. jacob vanuit een scheepje hier aan land werd gebracht. Wij hebben de mooie fontein met bootje van St. jacob gezien.

Na 25 km hadden we een klim naar 380 meter. Het was wel even een ding, vooral voor John, maar het ging toch redelijk goed. Toen we boven waren wachtte daar een bar op ons, waar we in de zon heerlijk aan de cola konden. We kregen van de eigenaresse een schaaltje met bonen en spek: lekker. En en waren een paar Duitse taxichauffeurs waar we gezellig mee hebben gepraat. We lieten ze op een kaartje zien wat we allemaal gefietst hadden; ze waren diep onder de indruk!

Toen kregen we 16 km bijna alleen maar heerlijke afdalingen: geweldig! We moesten alleen aardig oppassen voor veel eikels op de weg en ook voor kastanjes. Van beide soorten heb je hier ontzettend veel, en van kastanjes kunnen je banden lek raken (hè Cobie!). Er vroeg trouwens nog iemand of we ook zongen op de fiets. Nou nee Hilda! Je hebt je adem echt wel voor wat anders nodig; om in het ritme te blijven komt er hooguit nog een: Hee (in) —— Hai (uit) Hai (uit)

Om 17.30 uur waren we bij het hotel. Leuk! Schoon! Leuke mensen! Ze brachten zelfs onze tassen naar boven. We zitten in een heel mooi stadje aan zee. ‘S avonds lekker uit eten geweest. Het was een prachtige dag en we waren helemaal niet erg moe. Morgen op naar Finisterre. Het hotel gaat pas om 9 uur open, dus heel vroeg kunnen we niet weg.

We hebben vandaag 51 km gefietst.

Adwin Peeks

Bijna bij het 'einde van de wereld' :-). Gaan jullie daar ook jullie kleren verbranden?

Marjan

Wat zal het mooi zijn daar!!!
Hoeveel km moeten jullie nu nog?

Hilda

Huh?! Begrijp ik het goed dat jullie op jullie tocht naar Santiago de Compostella, Santiago de Compostella gewoon ... VOORBIJ ... gefietst zijn??
??

Arjen

Zijn jullie al in Santiago de Compostela geweest?
Wat een tocht! Knap hoor!

Dora en Fokke

fantastisch hoe leuk je over jullie belevenissen schrijft.en wat een byzondere onderneming.het eind punt is in zicht.pffffff.heel veel sterkte voor het laatste stuk.en geniet er dan ook maar even lekker van.dat is wel verdiend.liefs van ons.toppers

Ria en johan

En dan is het zover dat je Finisterre hebt bereikt, het verste westelijke punt van Europa, dat kan niet anders dat jullie daar enorm van genieten. Nog 2 dagen en dan nog weer genieten in Santiago. Jullie hebben een geweldige prestatie geleverd, petje af. We zijn erg trots op jullie en hopen jullie maandag te begroeten. Liefs

Christina

Wauw! Zo goed vind ik dit. Eerst nog naar Finisterre. Petje af John en Ankie. Dankzij jullie prima samenwerking en doorzettingsvermogen zijn jullie er gekomen. Top!

Nico Tervoort

Dat klinkt ook als Finis tere ! Eindelijk het eindpunt bereikt . nu nog maar even genieten van de omgeving en de bevolking . en dan weer naar dat mooie NEDERLAND zonder klimmen en dalen !
We komen gouw even bij praten als jullie weer thuis zijn .
Word vervolgt toppers want zo mogen we jullie wel noemen .?